Sep 18, 2009

Audi-o-Rama

Samstag, Oktober 10, 20:00 | Akademiesalon, Andreasstr. 28
Eintritt/entry: 5,– €

Transponderfish, Tina Pearson, Carolyn Oakley

Dieser Abend erforscht und illustriert verschiedenste Aspekte von art.clouds. Im ersten Teil präsentiert Transponderfish im Kino des Akademiesalons zusammen mit Tina Pearson in Victoria, Canada und Caroline Oakley in Boulder, USA eine
elektroakustische Performance.
Das Publikum erlebt ein Konzert von um den Globus verteilten Musikern, die über das WWW live miteinander interagieren. Analog/digital, elektrisch/akustisch, virtuell/real, nah/fern verschmelzen.
Im zweiten Teil werden weitere Grenzen aufgehoben: ein Klangkonzert ohne Bühne und ohne Musiker, der Konzertort wird in die Welt verteilt, der Auftrittsort wird Instrument, das Publikum wird Performer und Teil einer großen Klanginstallation.
Das Ganze wird über die virtuelle Welt von SL weltweit übertragen und die Teilnehmer können über eine Projektion mitverfolgen, wie sie dort gesehen und gehört werden.



Transponderfish (aka Andreas Müller aka Bingo Onomatopoeia) vereint Fieldrecordings mit selbstgebauten Kleinstsynthesizern und circuit-bends. Er ist Mitglied der Regensburger Medienkunstgruppe Pomodoro Bolzano, Klangkünstler,
Programmierer, Baumeister virtueller Instrumente.
Tina Pearson (aka Humming Pera) praktiziert den Obertongesang der kanadischen Inuit, südindischen Kriti und experimentelle Musik verschiedenster Art. Sie singt mit Staubsaugern, elektrischen Werkzeugen, Ventilatoren, Bussen, Krähen und Wölfen.
Carolyn Oakley ist Webdesignerin, Progammiererin, Musikerin, Mitglied eines Gamelan-Orchesters. Sie wandelt künstlerisch stets zielsicher und schlafwandlerisch zugleich zwischen Kanon und Experiment, zwischen real und virtuell.



This evening explores several ideas of art.clouds in one: the networking idea playfully combined with the possibilities of instant presentation. The global village is everywhere and now!

In the first part of the concert Transponderfish is joined by Tina Pearson and Carolyn Oakley. A live improvisation between Boulder Co. (USA), Victoria B.C. (Canada) and Regensburg (Germany), using homemade electronic instruments and vocals.
In the second part boundaries will blur. Without a stage or musicians, a happening in some kind of interspace, the place is the instrument, the audience performers in a large-scale audioinstallation.
Transmission over the virtual 3-D world of Second Life makes this accessible from everywhere on the globe. The participants have the opportunity to follow the events on a screen and to experience being seen and heard by far away audiences.

Transponderfish (aka Andreas Müller, member of the Regensburg media art group Pomodoro Bolzano) combines Fieldrecordings from the most different sources and times with sounds from homemade minisynthesizers and circuit-bends.
Tina Pearson (appearing as Humming Pera) performs Inuit Throat Singing, South Indian Kriti, overtone singing and a lot of experimental music. She sings the sound of vacuum cleaners, power tools, fans, busses, crows, wolves, water and other things and in tonal conversation with domesticated beings like people, dogs and cats.
Carolyn Oakley is a webdesigner, graphic artist, member of a gamelan-orchestra and a versatile and experienced musician.
As an artist, she is a sprinter as well as a sleepwalker between the canonical and experimental, between real and virtual.

No comments:

Post a Comment